Można powiedzieć, że home staging w Polsce dopiero raczkuje, choć ja uważam, że już całkiem dobrze chodzi 😉
Niemniej, w naszym kraju nie jest jeszcze powszechnie znany, jego skuteczność nie jest poddawana badaniom i nie ma na jego temat żadnych konkretnych danych. Ale HOME STAGING ASSOCIATION UK & IRELAND, organizacja zrzeszająca homestagerów w Wielkiej Brytanii i Irlandii – jednych z wielu krajów, w których home staging rozwija się na przestrzeni ostatnich lat bardzo szybko, w raporcie za 2020 rok podaje, że:
– 100% badanych pośredników uważa, że home staging jest bardzo pomocnym narzędziem promocji oferty
– 42% badanych deklaruje, że używa home stagingu do wszystkich swoich ofert
– 71% pośredników twierdzi, że wykonanie home stagingu zwiększa liczbę prezentacji
– 51% pośredników uważa, że home staging skrócił czas sprzedaży dwukrotnie
– 75% agentów twierdzi, że w porównaniu z podobnymi nieruchomościami, home staging zwiększył wartość ich oferty
– 57% pośredników ocenia, że koszt home stagingu zwrócił się, inwestycja w home staging była opłacalna.
I jak na potwierdzenie, kilka dni temu Pośrednik, z którym miałam przyjemność współpracować przy stylizacji mieszkania, które nie mogło się sprzedać przez kilka miesięcy, a które właśnie się sprzedało, oświadczył, że kiedy tylko będzie to możliwe, będzie korzystał z usługi profesjonalnego przygotowania nieruchomości do transakcji – jeśli nie na koszt Klienta, to na własny!! Ilość takich pośredników oraz klientów świadomych potrzeby zmian stale rośnie.